Original topic:

Galaxy Tab S2 and 2-step validation fr-en

(Topic created on: 04-20-2020 01:46 PM)
470 Views
Fébrile
Active Level 2
Options
Tablets
Bonjour,

Suite à un formatage de ma tablette Galaxy Tab S2, je ne suis plus capable de me connecter à mon Samsung Account (je ne suis plus capable de faire les mises à jour du Galaxy Store, d'accéder au Samsung Cloud pour les sauvegardes,  etc.). Le problème est la vérification en 2 étapes.  Je marque mon nom d'utilisateur,  mon mot de passe et je reçois mon code par message texte sur mon S8 mais, lorsque j'inscris celui-ci et fait valider, ma tablette indique 《 connexion en cours 》et reviens à la fenêtre précédente. Je recommence et c'est toujours la même chose. Que faire?

----

Hello,

After formatting my Galaxy Tab S2 tablet, I am no longer able to connect to my Samsung Account (I am no longer able to update the Galaxy Store, access the Samsung Cloud for backups, etc.  .).  The problem is 2-step verification.  I mark my username, password and I receive my code by text message on my S8 but, when I register it and validate, my tablet indicates 《connection in progress》 and return to the previous window  .  I start again and it's always the same.  What to do?

0 Likes
7 Comments
keagan
Moderator
Moderator
Options
Tablets

Bonjour @ Fébrile,

Accéder à votre compte Samsung via Web et utilisez les codes de secours en appuyant sur "Afficher les codes de secours" qui vous permet d'afficher cinq codes à la fois et vous pouvez utiliser (une fois par code) pour vérifier votre identité lorsque vous avez un problème avec la réception de codes par SMS. Vous pouvez alors enregistrer les codes pour une utilisation ultérieure, ou générer un nouveau.

Log in to your Samsung account via web and use Backup codes by tapping "View backup codes" which allows you to view five codes at a time and you can use (once per code) to verify your identity if you have a problem with receiving codes via SMS. You can either save the codes for later use or generate new ones.

Merci

0 Likes
Fébrile
Active Level 2
Tablets
Bonjour !

Ça ne fonctionne pas ! Je reçois bien le code par SMS, Ma tablette l'accepte dans problème mais je reviens toujours à la même page. Lorsque j'utilise les codes du web, ms tablette me donne un message de code erroné.

Merci
0 Likes
Fébrile
Active Level 2
Tablets
Aussi, l'application Samsung Account bogue lorsque je sélectionne Annuler.
0 Likes
CHMultimedia
Expert Level 5
Tablets
Désinstallez les mises à jour de Compte Samsung et Samsung Cloud et réessayez.
0 Likes
Fébrile
Active Level 2
Tablets
Malheureusement, ça ne fonctionne pas. J'ai l'impression que la fenêtre de logging pour le Samsung Account sur la Tab S2 n'est pas à jour pour la vérification en 2 étapes et qu'après avoir entré le code reçu par SMS, j'entre dans un boucle sans fin.
0 Likes
Donald_S
Beginner Level 2
Tablets

I am having the same problem with my Tab S2.  The 2-step verification codes do not work or are labelled invalid, and the same is true for the backup codes.  Consequently, I am not able to access Samsung Account features, nor Galaxy Store features.  And, the Samsung Account and Samsung Cloud apps have no updates to uninstall.  My Samsung A70 phone, however, has no problem like this at all.  This appears to be a Tab S2 problem.  This is totally frustrating.  Plus, there is no option on my Samsung Account accessed through my PC to disable 2-step verification.  I am blocked in every way.  Even a factory reset does not solve the problem.  Now what?  Solutions anyone?

0 Likes
Fébrile
Active Level 2
Tablets
Exactly the same as me but Johanna from help.content.samsung.com temporaly deactivate the 2 step verification for me and now everything issue perfect! its really a tab s2 problem.
0 Likes