rainraingoaway
Active Level 8

image


image


image

Some people maybe will say "why you like jakarta? The traffic is like a hell! And bla bla bla...."

Some people will says "jakarta itu menarik, the city that never sleeps and bla bla bla...."

For me, jakarta tuh kayak sekolahan...
If you want to learn about kind, love, patient, friendship, how to communicate with others in a good way, how to life in differences, meet so many people from the different background (suku, agama, ras, status sosial, pendidikan dsbnya), how to survive, ya you should come to this city

Buat aku jakarta tuh, kota dengan paket lengkap

Good people
Bad people

Hitam
Putih
Kehidupan tuh
You will see in this city gitu

Aku ga tinggal di jakarta sih sekarang
Around 2018-2019 aku sempat tinggal di jakarta
Macet tuh udah jadi makanan sehari hari

Terakhir ke jakarta itu bulan maret 2020
1 minggu setelah 1 pasien positif covid-19 diumumkan and when i was there yah me and my friend we go to kemang dan masih nongkrong di kemang until late

Ahh one more i really miss nongkrong
Catch up with friend
Talking
Eating
Or hmmm duduk2 aja

I miss museum
Masih banyak museum di jakarta yg belum dijelajah

Masih banyak nih 
Cerita yg harus aku buat 
Masih banyak
Petualangan yang ingin
Aku alami
Di jakarta

I miss jakarta
Segala keriwehan
Segala hiruk pikuk 
Semuanya

I miss Jakarta badly

Every night before I go to sleep
I always ask God, "God, i really miss jakarta, when this pandemic will over? Can the universe show me, his/her/it magic? Can the universe makes the covid-19 go away? And we will back likes before?"


Jakarta, Indonesia, World cepat sembuh
Mother earth, 
I love you
I love the proccess
And help me to be strong 
Help me to spread love and kind to the people around me

Earth, get well soon

And for you, jakarta
Hmmm, sama kayak katanya sheila on seven, "tunggulah aku di jakartamu....."